do ulubionych napisz

Antoni Skudło - Nissan Shell-Helix Hella Team

Antoni Skudło

Data i miejsce urodzenia: 15.07.1952

Rodzina: córka Iga

 

Hobby: jazda rowerem, grillowanie

 

Rok rozpoczęcia kariery: 1979

Pierwszy samochód rajdowy: Fiat 126p

Pierwszy samochód wyścigowy: Fiat 126

Wyścigówki:
- Fiat 126p
- Cinquecento 900
- Cinquecento Sporting
- Ford Fiesta
- Citroen AX
- Nissan Micra.

Największa porażka:

"Rywalem" był Regulamin Polskiego Związku Motorowego.

Największy sukces:

Wyróżnienie Międzynarodowego Komitetu Fair Play Paryż 29.07.1988 podpisane przez prezydenta Komitetu Jean'a Borotra.

Pamiątkowe zdjęcie "silnej grupy" z zawodów kartingowych w Kapeluszu na terenie WPKiW Katowic.

Antoni Skudło

Dotychczasowe sukcesy

1980 r. v-ce Mistrz Polski GSMP

1985 r. v-ce Mistrz Polski GSMP
v-ce Mistrz Polski WSMP

1988 r. Mistrz Polski GSMP
Międzynarodowe Wyróżnienie Fair Play

1989 r. v-ce Mistrz Polski WSMP

1990 r. Mistrz Polski GSMP

1991 r. Mistrz Polski GSMP
v-ce Mistrz Polski WSMP

1992 r. IV miejsce kl. CH-1 WSMP
Tytuł Mistrza Sportu

1993 r. udział w Pucharze
Ford Fiesta Cup

1994 r. IV miejsce CC- kl.A WSMP

1995 r. Mistrz Polski Rallycross kl.I

1996 r. Mistrz Polski Rallycross kl.I

1997 r. Mistrz Polski Rallycross kl.II
Mistrz Polski Rallycross kl.II A
I Miejsce w Wyścigu o Puchar Brus Auto /Handicap/

1998 r. Mistrz Polski Rallycross kl.II

1999 r. v-ce Mistrz Polski Rallycross kl.II

2000 r. Mistrz Polski Rallycross kl.II

2001 r. Mistrz Polski Rallycross kl.II

Historia

Sport istniał w jego życiu od zawsze. Przed ściganiem, grał w hokeja na lodzie - od szkółki, aż do drużyny pierwszej ligi w GKS Katowice. Gdy spłoneło lodowisko Torkat w Katowicach zrezygnował z hokeja. Kupił pierwszego malucha i rozpoczął zabawę w ściganie. Starty zaczał w 1979 roku.
Porzuciwszy rajdy dla wyścigów zaczał startować w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Potem przesiadł się do wyścigowego Cinquecento. Jeden sezon startował w pucharze Forda Fiesty w zespole z Andrzejem Dziurką.

W swojej karierze może pochwalić się również udziałem w 24-h wyścigu na torze Nurburging (Nurburging Nordschleife Internationales ADAC 24h - Rennen) zwanym "zielonym piekłem".

W momencie powstania w Polsce nowej dyscypliny sportu motorowego RALLYCROSS, mając w garażu bardzo mocnego małego Fiata 800cm3, postanowił spróbować swoich sił w tej właśnie dyscyplinie.
Początkowo startował w klasie pierwszej, pózniej w połączonych klasach pierwszej i drugiej zdobywając mistrzowskie tytuły oraz wygrywając również wyścig handicupowy - Puchar Brus Auto i nagrodę, Fiata 126.

W kolejnym sezonie, jeżdążc już Nissanem Micra 1000, po ciężkiej walce głównie z Jackiem Chojnackim powtórzył sukces zdobywając tytuł mistrzowski. W sezonie 1999 startując tą samą, znacznie poprawioną Micrą obdarowany został tytułem I Wicemistrza w klasie 2 Rallycrossu za Jackiem Chojnackim.

Tytułu Mistrza Polski nie zdobył, gdyż na siedem liczonych Rund tylko pięć razy był pierwszy, raz drugi, a jednej rundy nie ukończył z powodu awarii skrzyni biegów.
Według regulaminu PZM (później zmienionego wobec takiego faktu) mistrzem został zawodnik, który tylko raz zwyciężył w rundach MPRC i to też nie w bezpośredniej walce.

W sezonie 2000 zdobył tytuł Mistrza, który obronił także w sezonie 2001.

© 2006 times@times.pl